נתקלתם בקמפיין הירושלמי עם הנעל הצהובה הענקית? לא כולם מרוצים ממנו
01.12.25 / 17:08
עיריית ירושלים השיקה מהלך הסברה רחב היקף לעידוד האטת מהירות הנסיעה • המסר יוצג על עשרות אוטובוסים ברחבי העיר

קמפיין הנעל: עיריית ירושלים, באמצעות המטה העירוני לבטיחות בדרכים, השיקה קמפיין הסברה רחב היקף לעידוד האטת מהירות הנסיעה בעיר, תחת הסיסמה "תורידו רגל מהגז". המהלך מתקיים במסגרת חודש המודעות הארצי לבטיחות בדרכים ומטרתו לעודד נהגים להפחית מהירות בתוך המרחב העירוני ולהגן על משתמשי הדרך הפגיעים – הולכי רגל, רוכבי אופניים ומשתמשי כלים דו־גלגליים.
המסר המרכזי מוצג בשפות עברית וערבית על גבי עשרות אוטובוסים הפועלים בקווי תחבורה ציבורית ברחבי העיר, במטרה לייצר חשיפה רחבה לכלל הנהגים והולכי הרגל. בעירייה מציינים כי מהירות מופרזת היא אחד הגורמים המשמעותיים לתאונות דרכים ולחומרתן, וכי האטה במהירות הנסיעה עשויה להפחית באופן דרמטי את חומרת הפגיעה במקרה של תאונה, לקצר את מרחק הבלימה ולאפשר זמן תגובה ארוך יותר.
במקביל לקמפיין, המטה העירוני לבטיחות בדרכים ממשיך לקדם פעילויות הסברה נוספות ולהטמיע פתרונות בטיחות כחלק מכל פרויקט תחבורה ותשתיות בעיר. בעירייה קוראים לנהגים, להולכי הרגל ולרוכבים לנהוג באחריות ובערנות, ולהבין כי התנהגות נכונה בדרכים מצילה חיים.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר: "בטיחות תושבי ירושלים היא הדבר החשוב ביותר. מהירות מופרזת היא גורם קטלני במרחב העירוני, וברגעים של היסח דעת או תגובה מאוחרת, ההבדל בין נסיעה איטית למהירה הוא ההבדל שבין חיים למוות. קמפיין 'תורידו רגל מהגז' הוא קריאה ברורה וחדה לכל נהג בעירנו להאט ולגלות אחריות. האטה במהירות הנסיעה מאפשרת לנו להגן על החיים של הילדים, הולכי הרגל ורוכבי הכלים הדו־גלגליים. עיריית ירושלים משקיעה משאבים רבים בהסדרת תשתיות בטיחות מתקדמות, אבל האחריות הסופית היא של כולנו – בנהיגה נכונה ובטוחה אנחנו מצילים חיים".
סגן ראש העיר ומחזיק תיק הבטיחות בדרכים, אריה קינג, הוסיף: "מחקרים בכל העולם והנתונים המקומיים בירושלים מצביעים על מהירות הרכב שפוגע בתאונות דרכים כסיבה העיקרית לתאונות קטלניות. לכן החלטנו להוריד את המהירות המותרת ברוב רחובות העיר מתוך שאיפה שבכך יפחתו דרסטית מספר התאונות הקטלניות בירושלים".
עם זאת, יו"ר "ברחובות שלנו", פרופ' איתי פישהנדלר, הגיב לקמפיין בביקורת: "במקום להעביר את האחריות לנהגים התקועים בפקקים, כדאי שעיריית ירושלים תתחיל לפעול למען הולכי הרגל ונוסעי התחבורה הציבורית בבירה: יותר אכיפה במדרכות, יותר זמן ירוק ברמזורים להולכי רגל, יותר נתיבי תחבורה ציבורית ופחות תשתיות לרכבים פרטיים".
