"יבוא מקביל": לא תאמינו מהיכן יגיעו מאות נהגי התחבורה הציבורית בירושלים
19.11.25 / 10:37
בדיון הוועדה המיוחדת בכנסת עלה כי בענף חסרים מעל 5,000 נהגים • משרד התחבורה תומך בהבאת כ־1,000 נהגים זרים • ההסתדרות מתנגדת: "שיפור תנאי הנהגים הישראלים יפתור את המשבר"
הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בכנסת, בראשות ח"כ אתי עטייה, דנה אתמול (שלישי) ביוזמה חדשה שעשויה לשנות את פני התחבורה הציבורית בישראל – הקצאת מכסת עובדים זרים לעבוד כנהגים, בעקבות מחסור חמור ומתמשך בכוח אדם. מהלך כזה עשוי להשפיע באופן משמעותי גם על מערך התחבורה בירושלים, שבה פועלות מאות קווים יום־יום, כמו-גם בשאר אזורי הארץ.
לדיון הגיעה פנייה של פורום התחבורה הציבורית, מפעילי כ־800 מיליון נסיעות בשנה ברחבי המדינה. נציגי הפורום הציגו את עומק המשבר: לפי הנתונים, בענף חסרים יותר מ־5,000 נהגים נדרשים להפעלה תקינה של הקווים. המחסור גורם לאיחורים חוזרים, פגיעה באמינות השירות וקושי לעמוד בלוחות הזמנים – תופעה שמורגשת היטב גם בירושלים בשעות העומס.
בדיון השתתפו נציגי הנהלות חברות התחבורה הציבורית, לצד ועדי הנהגים וההסתדרות. בעוד שהחברות ומשרד התחבורה תמכו במהלך להעסקת נהגים זרים – כולל המלצה רשמית להבאת כ־1,000 נהגים מחו"ל – נציגי הוועדים התנגדו וטענו כי שיפור בשכר, בשעות העבודה ובתנאי הביטחון עשויים למשוך נהגים ישראלים ולפתור את המשבר ללא צורך ביבוא כוח אדם זר.
יו"ר הוועדה, ח"כ עטייה, סיכמה כי יש למצות תחילה את כל המאמצים לשיפור תנאי הנהגים הישראלים והגדלת מספרם. רק לאחר מכן תבחן הוועדה קידום פיילוט מוגבל להבאת נהגים זרים לענף.
