סרטון מסחרר: 14 שבועות עבודה ב-5 דקות | הרכבת הקלה בירושלים בדרכה לפעילות מלאה
22.08.25 / 11:39
לאחר 14 שבועות של עבודות אינטנסיביות – נסיעות ההרצה כבר החלו • השירות המלא ישוב בקרוב • בחברת שפיר קוראים לשמור על כללי הבטיחות

הקלה בדרך. לאחר יותר משלושה חודשים בהם חיו תושבי ירושלים עם שיבושים ותנועה מקוטעת של הרכבת הקלה, השבוע שבו לראשונה לראות רכבת חולפת בצומת המרכזי של רחובות יפו ושרי ישראל. מדובר בנסיעות הרצה ללא נוסעים, שנועדו לבדוק את מוכנות התשתיות והמערכות לאחר עבודות החיבור לקו הירוק.
הצומת, שנחשב ללב פעילות הרכבת בעיר, נותר סגור זמן רב בשל העבודות המורכבות – ועומסי התנועה באזור הורגשו היטב בקרב אלפי נוסעים ותושבים.
"משלב החפירה ועד חזרת הרכבת"
מנהל המקטע אינג' מיכאל אחדות הציג בסרטון את שלבי הביצוע: מהחפירות הראשוניות ועד חזרת הרכבת לנסיעה על הפסים. "זו הייתה משימה מורכבת ורבת־אתגרים, אך התוצאה מדברת בעד עצמה", ציין.
הודעת חברת שפיר
בחברת שפיר הדגישו כי נסיעות ההרצה הן שלב הכרחי לפני הפעלה מלאה: "השירות המקוצר יימשך עוד זמן קצר, העבודות במרכז העיר נמשכות, ובקרוב תשוב הרכבת לפעול במתכונת מלאה. אנו מבקשים מהציבור לשמור מרחק מהמסילה ולשים לב לרכבות החולפות".
עוד ציינו בחברה כי ישנם מקטעים במרכז העיר שעדיין ממתינים לריצוף חדש בשל עיכובים באספקה, אך הדבר לא יעכב את החזרת הרכבת לפעילות מלאה.
קריאה לציבור לשמור על הבטיחות
החברה פרסמה שורת כללי זהירות:
* להתרחק מקווי החשמל של הרכבת.
* לא ללכת על הפסים המיועדים לרכבת בלבד.
* נסיעה על המסילה מסוכנת ואסורה.
* בקרבת המסילות – לשים את הטלפון והאזניות בצד.
צוותי הביצוע
על הפרויקט עבדו: אינג' דובי גולדמן – מנהל פרויקט הרק"ל; אינג' תמיר מלכה – מנהל ביצוע אינפרא 2; כרמי קרא – מנהל ביצוע ראשי בשפיר; אינג' מיכאל אחדות – מנהל המקטע; אינג' אורי סימן טוב – מהנדס ביצוע; ומנהלי העבודה מונגד סייד וקארם כורד.
---
קרדיט צילום: מיכאל אחדות